Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Sista träningen innan tävlingen och 40års kalas =)

Av Emma Edvardsson - 6 augusti 2010 08:44

Igår var sista träningen innan tävlingen på Rogers Hundskola. Det var väldigt fin kväll men det gjorde också att det blev väldigt varmt. Men Bello gick fint men man märkte att hon tyckte det vara varmt och blev lite "seg" ibland. Men över lag så tycker jag att hon gick kanon.

Det som vi har missar med är;

Platsläggandet - finns risk att hon lägger sig och somnar =)

Tandvisning - inga problem (mer än att hitta tänderna under läpparna)

Linförhet - Kan komma för mycket framför och sätta sig snett

Läggandet - Ska inte vara några problem, kanske lite långsam i läggandet

Inkallning - dålig ingång kan sätta sig snett

Ställandet - Ska inte vara problem, kanske tar ett eller två steg för mycket

Apporten - Hmm, spottar ut

Hoppet - Ska inte vara problem, kan ibland sätta sig snett


Igår fyllde ju även våran tränare Roger 40år. Självklart hade vi fixat ihop att alla som ville komma skulle dyka upp vid fikat tillsammans vid 19.30 med tårta och present! Det blev lyckat eftersom Roger precis höll på att hjälpa Niclas och blev helt stum =) Så en jätte trevlig kväll och det va ju tur att vädret var fint för annars hade det blivit lite trångt i stugan!


Men nu får vi se hur tävlingen går idag!

    


Ha det gött!

 
 
Ulrika

Ulrika

6 augusti 2010 09:08

Lycka till idag!!

http://atlasblogg.blogspot.com

 
Carina

Carina

6 augusti 2010 09:47

Kommer att gå jättebra idag! Håller alla tummar och tår :) Lycka till! Kram

http://Aussieringens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Edvardsson - 27 oktober 2010 09:38

Va ju ett tag sen jag skrev o vi har tränat på för fullt inför Lk2! Jag hade ju som mål att vara med på månadstävlingen den 31 oktober i tvåan och de va ju ca en månad på mig att träna in de momenten så tänkte de fixar ju vi! Men såklart så skulle ...

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!   Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var dä...

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...   Vi har tränat;   Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna. Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...   Flytta mig själv i ...

Av Emma Edvardsson - 27 september 2010 14:49

Japp duktig som man är så går man såklart ut i höstens stormar för att träna hund kl. 8.00 på morgonen! Bello tittade lite konstigt på mig när jag tog med henne ut och hon hade nog själv valt att ligga kvar i sängen..   Men ut kom vi och till bör...

Av Emma Edvardsson - 26 september 2010 14:39


Japp igår satt den! Jag o Bello var med när Svenska Bearded Collie klubben hade sitt Lydnadsmästerskap i Höganäs. Jätte trevlig tävling och kul att se så många duktiga hundar!   Jag o Bello fick såklart sista start men var nöjd med det! Vädret va...

Ovido - Quiz & Flashcards