Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

"Du ska respektera mig hundjävel!"

Av Emma Edvardsson - 26 augusti 2010 09:03

Jag föddes av en alldeles underbar mamma, en Amstaff, vacker som få. Min pappa var en stolt och vacker Pitbull, sju syskon var vi och lyckligaste på jorden. Vår husse och matte var dom bästa tyckte vi då, men nu i efterhand så var dom nog inte det. Då skulle dom ha varit mer noga i valet av våra nya mattar och hussar.

Den stora dagen då jag skulle åka ”hem” med min Husse kom, lite skrämmande men samtidigt spännande, full av bubbel i magen klev jag innanför dörren, blev så till mig att jag råkade kissa lite på mattan i hallen, PANG!…jag kände hur smärtan kom rakt i magen, och sedan orden, ”HUNDJÄVEL”!…”Faan, du ska inte pissa inne, är du helt jävla väck!” Jag lyftes upp i nackskinnet och nedkastad på en tidning i hörnet utav hallen, jag var så rädd och förstod ingenting. Tårarna började kännas i ögonen, jag förstod inte vad som hände.”Du pissar där i fortsättningen!..fattar du det!”Jag låg kvar i det hörnet resten av kvällen, vågade inget annat. Mat ställdes fram men min aptit fanns ingenstans. Jag hörde hur han ringde till någon,”Fan, hunden äter inget, vad ska man göra?…Jasså ska man svälta den så äter dom sen, Okej, Tack!”Maten togs bort och efter det så åt jag när jag fick. Det vill säga när han tyckte att jag skulle äta och inte när jag själv ville. Denna oregelbundenhet med maten gjorde att jag fick väldigt ont i magen och svårt att bajsa, inte så lätt heller att bajsa när någon står och skriker att man ska skita och det jävligt fort, för han ska iväg!

Lärde mig snabbt att vara ensam hemma mest hela tiden, enda gångerna jag fick följa med var när vi skulle in till stan och träffa hans kompisar. Då skulle jag visas upp och vara cool.”Faan, hälsa på hunden kompis!” Åh, någon som vill hälsa på mig tänkte jag och sprang fram o hoppade upp!… PANG!. smärtan for som eld genom kroppen och jag segnade ned till marken ylande.”Du ska ha respekt för mig Hundjävel”Han sparkade mig rakt på mina pungkulor, jag minns inte så mycket ett tag, bara att han tog tag i mitt halsband och släpade med mig hem. Väl hemma kröp jag in i mitt hörn, där låg jag i ett dygn och funderade på vad jag gjort för fel. Jag gjorde ju bara som han sa ju!?

Några dagar senare så låg vi och tittade på tv tillsammans med några av hans kompisar, vilket jag tyckte om, för då fick jag alltid vara med i ”flocken”. Kröp närmare husse och slickade honom på kinden för att visa hur glad jag var”Jävla hund! Så jävla äcklig du är! Försvinn!” Slaget träffade rakt över nosen och jag flög över madrassen på golvet, jag skrek inte, och inte kissade jag på mig heller, för då vet jag att han blivit ännu ledsnare på mig. Jag vill ju inte att han ska vara så ledsen på mig ju.Så här gick vårt liv under ca 1år, jag försökte och försökte att göra allt som husse sa åt mig, ville ju att han ska vara stolt över mig. Ibland så lyckades jag, men oftast inte och då gjorde det ont i hela kroppen i flera dagar.

Med ett brutet revben i kroppen så hände det som inte fick hända, vi var ute på gräsmattan och kissade sent på kvällen, jag såg inte vad som hände men plötsligt ropar husse”Ta idioten, på honom bara”Jag tänkte inte, bara handlade, min husse var i fara, snabbt som blixten flög jag på mannen som stod lutad över husse och fick tag i armen på honom. Jag bet för allt vad jag var värd, smärtan i revbenet glömde jag nästan i all rädsla i att förlora min husse.

Jag finns inte längre ibland Er, men till alla Er som har en hund. Var rädd om oss!

/Nico genom Lotta

Källa; http://www.pitbull.se/du-ska-respektera-mig-hundjavel


Mina tankar;

Självklart så högg hunden eftersom det var en kamphund! Kamphundar hugger ju såklart och är riktiga mördarmaskiner. Att hunden blev uppfostrad med rädsla har absolut inget att göra med saken. Självklart har hundens "ägare" fulla rättigheter att åka ut och köpa sig en ny hund och uppfostra på precis samma vis.

Därför borde dessa hundraser förbjudas för ni kan ju läsa hur farliga dom är?

 

Ni som verkligen tycker så borde kanske tänka en gång till! Anledningen till att personen köper en Amstaff är inte för att det är en trevlig och fin familjehund, utan för att den ser farlig och tuff ut! Är det verkligen hundens fel att den har fått den stämpeln? Dessa hundar är otroligt trevliga och mysiga hundar med rätt uppfostran, precis som med vilken ras som helst!

Jag blir så fruktansvärt ledsen när jag läser liknande historier och blir ibland arg på media som gör allt för att blåsa upp en historia som egentligen bara är tragisk!


Så anser jag i alla fall, rätta mig om jag har fel men jag tycker att det är ägaren som skulle få straffet och inte hunden! 

 
 
Ingen bild

Kattis

26 augusti 2010 09:22

Så tragiskt!!! Håller med dig till 110%
Varför ska dessa människor ha djur för?

 
Ingen bild

Sara Grönberg

26 augusti 2010 12:33

Fy vilken hemsk historia! Jag håller med dig, det är människan som ska ta straffet inte hunden!

 
Ulrika

Ulrika

1 september 2010 13:08

bra att så många som möjligt lägger ut den här på sin sida.. Den är för hemsk, men så sann =(

http://atlasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Edvardsson - 27 oktober 2010 09:38

Va ju ett tag sen jag skrev o vi har tränat på för fullt inför Lk2! Jag hade ju som mål att vara med på månadstävlingen den 31 oktober i tvåan och de va ju ca en månad på mig att träna in de momenten så tänkte de fixar ju vi! Men såklart så skulle ...

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!   Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var dä...

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...   Vi har tränat;   Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna. Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...   Flytta mig själv i ...

Av Emma Edvardsson - 27 september 2010 14:49

Japp duktig som man är så går man såklart ut i höstens stormar för att träna hund kl. 8.00 på morgonen! Bello tittade lite konstigt på mig när jag tog med henne ut och hon hade nog själv valt att ligga kvar i sängen..   Men ut kom vi och till bör...

Av Emma Edvardsson - 26 september 2010 14:39


Japp igår satt den! Jag o Bello var med när Svenska Bearded Collie klubben hade sitt Lydnadsmästerskap i Höganäs. Jätte trevlig tävling och kul att se så många duktiga hundar!   Jag o Bello fick såklart sista start men var nöjd med det! Vädret va...

Ovido - Quiz & Flashcards