Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Så gick Sofiero!

Av Emma Edvardsson - 13 september 2010 08:23

Sofiero.. hmm.. man kan nog sammanfatta Bellos tävlande med några ord. Lek, bus, duktig och galen! =)


Hon ställdes ut på lördagen i unghundsklassen och Lena Jörgensen var jätte gullig och kom upp för att hjälpa mig att ställa ut grisen (fanns ingen grisklass så fick vara med i Cane Corso istället).


Det fick jätte bra men vi måste träna på att hon ska springa, blev mer hoppande o lek än trav. Men hon fick en 1 och sen blev hon placerad 4 av tikarna!


Bellos kritik;
15-months old bitch, good size, a bit high leged, very beutyful colour, nice feminine head, round eyes, good muzzle and bite, correct frond, topline not strong enough yet, excellent front, augncatim(?) behind should be better, in movement not well balanced, weak drive from behind. 


     

    Bello och hennes kullsyster Leola!


På söndagen var det dags för lydnaden och Bello var riktigt taggad! Kanske lite för mycket bara. Platsläggandet gick bra, även om vi fick ett halvt poäng avdrag för att hon la sig för långsamt...

Linförigheten.. hmm.. jo men vi började jätte bra i alla fall och OJ OJ vilken kontakt hon hade! Ända fram till språng march =) Nu tyckte Bello att det var dags att busa! Så full fart runt mig, bet i kopplet och hon hade skit kul! Så efter mycket om och men så lugnade hon sig. Övriga momenten gick bra även om hon inte riktigt följde med första stegen när vi skulle göra ställandet!

Apporten höll hon ända tills han sa "ta föremålet", spotta ut tänkte Bello! Och eftersom Bello är lite svag för apporter så när vi skulle gå bort till hindret så kom grisens vrede fram igen! =)

Hon hoppa o busa, skällde o hade hur kul som helst! Efter mycket om igen så fick jag henne lugn och fick bort henne till hindret. Sätter henne och upptäcker att det är jätte högt. Men fick idéen om att hon skulle klara det. Bello slår i ordentligt men det gick ändå bra så nu ska vi säga till om det är för höga hinder i fortstättningen!

Så underhållningen på Sofiero stog jag o Bello för i alla fall! ;)


Platsläggande    9,5     (28,5)

Tandvisning      10        (10)

Linförighet        5         (20)      Hoppa, lekte

Läggande          10        (20)

Inkallande          9         (27)      Studs på föraren

Ställande           8          (24)      Dubbel kommando vid start

Apportering       5          (5)        Tuggade, släppte

Hopp                 7          (14)      slår i

Helhet               5          (5)        Mycket lek, hålla hunden i halsbandet


Men jag lyckades ändå få ihop till 153,5 poäng och blev fick då en 2a placering. Även om Bello tyckte att det var hennes reflexväst vi fick som pris! ;)


Så nu ska vi träna på SJÄLVKONTROLL!! ;)


 
 
Charlotte

Charlotte

13 september 2010 10:18

Härligt Bello! Det viktigaste är att ha roligt!

http://skarin.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

13 september 2010 14:14

Härligt att det gick så bra ändå :) Sammanfattningsvis gick det ju väldigt bra för er :)
Hade tänkt ställe ut min hund men han är nog för flamsig än, men det är ju en flat så... det får vänta lite till.

http://traumerin.blogg.se

 
Emelie & hundarna

Emelie & hundarna

13 september 2010 19:36

Börjar med att översätta ordet du saknar i Bellos kritik - angulation (som betyder vinkel)!
Men Bello hade roligt iallafall ;-)
Krams

http://www.amisajamais.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Edvardsson - 27 oktober 2010 09:38

Va ju ett tag sen jag skrev o vi har tränat på för fullt inför Lk2! Jag hade ju som mål att vara med på månadstävlingen den 31 oktober i tvåan och de va ju ca en månad på mig att träna in de momenten så tänkte de fixar ju vi! Men såklart så skulle ...

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!   Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var dä...

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...   Vi har tränat;   Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna. Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...   Flytta mig själv i ...

Av Emma Edvardsson - 27 september 2010 14:49

Japp duktig som man är så går man såklart ut i höstens stormar för att träna hund kl. 8.00 på morgonen! Bello tittade lite konstigt på mig när jag tog med henne ut och hon hade nog själv valt att ligga kvar i sängen..   Men ut kom vi och till bör...

Av Emma Edvardsson - 26 september 2010 14:39


Japp igår satt den! Jag o Bello var med när Svenska Bearded Collie klubben hade sitt Lydnadsmästerskap i Höganäs. Jätte trevlig tävling och kul att se så många duktiga hundar!   Jag o Bello fick såklart sista start men var nöjd med det! Vädret va...

Ovido - Quiz & Flashcards