Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Inför Ronneby och Bellos syster...

Av Emma Edvardsson - 18 augusti 2010 08:03

Eftersom det faktiskt gick väldigt bra i Kristianstad så känns det ändå helt ok att åka till Ronneby, eller det ska faktiskt bli riktigt roligt!

Men man måste ju se mellan tävlingarna vad det var som gick fel och träna in det till nästa gång.

Inkallningen är ett problem då hon kommer så snabbt och sen inte riktigt vet vart hon ska stanna. Så ingången till inkallning har vi tränat, ibland gör hon det bra och ibland inte. Så vi får träna vidare på det!

Apporten har jag också försökt att träna in bättre, men inga större framgångar där. Eller hon håller kvar den i munnen lite längre.

Vi har även börjat få in ett snabbare läggande, så hon kommer från stående/sittande till läggande position snabbare. Just nu så lägger hon sig när jag säger ligg men ibland tar det lite tid. Några gånger har jag fått in riktiga kanon läggandet då hon bara kastade sig rakt ner så är jätte kul att jag vet att hon kan i alla fall...


Fick även ett mail från Nina som äger Aurora Nel Cielo Leola, Bellos kullsyster. Jätte roligt att höra att även hon arbetade lite med Leola och jag hoppas verkligen att hon kommer ut på tävlingsbanan! Så vi får se om jag och Bello kan ta oss upp till Helsingborg för att träffa henne någon gång!

Om inte annat så skulle hon till Sofiero så då ses vi där i alla fall!

Men jag fick några bilder på Leola och man ser många tydliga likheter mellan dom!

  


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Edvardsson - 27 oktober 2010 09:38

Va ju ett tag sen jag skrev o vi har tränat på för fullt inför Lk2! Jag hade ju som mål att vara med på månadstävlingen den 31 oktober i tvåan och de va ju ca en månad på mig att träna in de momenten så tänkte de fixar ju vi! Men såklart så skulle ...

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!   Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var dä...

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...   Vi har tränat;   Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna. Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...   Flytta mig själv i ...

Av Emma Edvardsson - 27 september 2010 14:49

Japp duktig som man är så går man såklart ut i höstens stormar för att träna hund kl. 8.00 på morgonen! Bello tittade lite konstigt på mig när jag tog med henne ut och hon hade nog själv valt att ligga kvar i sängen..   Men ut kom vi och till bör...

Av Emma Edvardsson - 26 september 2010 14:39


Japp igår satt den! Jag o Bello var med när Svenska Bearded Collie klubben hade sitt Lydnadsmästerskap i Höganäs. Jätte trevlig tävling och kul att se så många duktiga hundar!   Jag o Bello fick såklart sista start men var nöjd med det! Vädret va...

Ovido - Quiz & Flashcards