Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Ibland blir man så glad!!

Av Emma Edvardsson - 27 oktober 2010 09:38

Va ju ett tag sen jag skrev o vi har tränat på för fullt inför Lk2! Jag hade ju som mål att vara med på månadstävlingen den 31 oktober i tvåan och de va ju ca en månad på mig att träna in de momenten så tänkte de fixar ju vi!

Men såklart så skulle ju Bello börja löpa vilket gjorde att IQ kanske inte var den högsta hos hunden i mer än 15-20 minuter. Så det fick bli många och korta pass istället!


Men nu är löpet slut och jag tycker ändå att vi har kommit en bra bit i momenten!


Platsläggande - Inga problem


Fritt följ - blir lite ostabil ibland i positionen kan hamna lite snett eller framför men över lag så är det bra tycker jag!


Läggande - Inga problem o vi har jobbat upp ett betydligt snabbare läggande


Rutan - Ja de va ju våran stora utmaning, fram tills idag!!!!! Skickar till rutan och grisen springer! Blev så lycklig så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen!


Apportering - Funkar bra nu! Men tyvärr så blir det fortfarande lite för mycket tuggande och hon kommer gärna in snett. Annars bra fart och greppande!


Fjärren - Tycker hon är jätte kul och har både bra fart och rör sig på samma plats!


Så jag tror ändå att vi ska kunna klara av att genomföra en Lk2 utan att skämma ut oss helt o hållet ;)


Även stort tack till min kära vän Carina som "vann" metoden om hur man tränar rutan! För det var slutligen din "godis-på-bajspåse-metoden" som fick Bello att förstå! Så  en stor kram o tummen upp för dig! 


 
 
Carina

Carina

27 oktober 2010 10:18

:) vad roligt att det var jag som "vann" :) Ni är så duktiga :) Roligt att det går bra för er.. o du säg till om du behöver " tips" på apporten :)

http://www.aussieringens.bloggplatsen.se

 
Tini

Tini

27 oktober 2010 22:36

F¤n vad duktiga ni är Emma pemma:) Stolt jag blir över er :)
Hoppas få se dej i krokarna här på lydnads plan framöver också:-)

Carina: Här är vi fler som behöver hjälp med Apporten :)

http://www.nuffelands.se

 
Josephine

Josephine

12 oktober 2013 01:38

Hej! fin blogg:) besök gärna min:):)

http://tractinglery.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!   Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var dä...

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...   Vi har tränat;   Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna. Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...   Flytta mig själv i ...

Av Emma Edvardsson - 27 september 2010 14:49

Japp duktig som man är så går man såklart ut i höstens stormar för att träna hund kl. 8.00 på morgonen! Bello tittade lite konstigt på mig när jag tog med henne ut och hon hade nog själv valt att ligga kvar i sängen..   Men ut kom vi och till bör...

Av Emma Edvardsson - 26 september 2010 14:39


Japp igår satt den! Jag o Bello var med när Svenska Bearded Collie klubben hade sitt Lydnadsmästerskap i Höganäs. Jätte trevlig tävling och kul att se så många duktiga hundar!   Jag o Bello fick såklart sista start men var nöjd med det! Vädret va...

Av Emma Edvardsson - 13 september 2010 08:23


Sofiero.. hmm.. man kan nog sammanfatta Bellos tävlande med några ord. Lek, bus, duktig och galen! =)   Hon ställdes ut på lördagen i unghundsklassen och Lena Jörgensen var jätte gullig och kom upp för att hjälpa mig att ställa ut grisen (fanns i...

Ovido - Quiz & Flashcards