Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Lydnadsprov i Kristianstad 6/8

Av Emma Edvardsson - 10 augusti 2010 07:32

 Vi började fredagen med att åka in en sväng till Lund med min mamma, Per-Anders och min lillebror Simon för att shoppa lite. Efter ett tag så blev det bestämt att jag skulle få välja min egen födelsedagspresent, inget lätt val men det fick bli en videokamera! In i affären för att upptäcka att klockan var ganska mycket så ett lite halvhysteriskt köp men den blev bra i alla fall!


   Sen var det bara hem och byta om och plocka med alla saker. Jag var riktigt duktik och kom ihåg alla sakerna jag skulle ha med mig men Niclas blev ngt nervös när vi inte hittar Bamses vaccinationsintyg. Som tur var så hittade vi det i bilen lite snare =)

Vi mötte upp Roger, Nada och Emelie på Ekerödsrasen så vi körde tillsammans. Tur var väl det för det var väldigt långt till Kristianstads BK.


Vid lottningen fick jag nr.8 och Niclas nr.3 så båda var väl rätt nöjda. Tävlingen gick kanon för alla som tävla för Rogers Hundskola med tre första pris och placeringarna 2,3 och delat 8.



   Bello         Bamse          
Platsliggande       10 (30)10 (30)
Tandvisning10 (10)10 (10)
Linförhet 7 (28)7,5 (30)
Läggande9,5 (19) 9 (18)
Inkallning 8 (24) 9 (28)
Ställande10 (30) 8 (24)
Apportering8,5 (8,5)  9 (9)
Hopp9,5 (19)9,5 (19)
Helhet9,5 (9,5)  9 (9)
   
Summa178 (1a pris)175 (1a pris)

Jag vill även säga grattis till Nada och Billy som fick sitt LP1 på tävlingen!



Stolta vovvar och ägare!


     

 
 
Emelie

Emelie

10 augusti 2010 10:40

Grattis till er båda! Inte lätt att vara så bra ;-)

http://www.amisajamais.com

 
Fanny

Fanny

10 augusti 2010 12:47

Hejsan Emma! Jag måste bara säga att din hund är fantastiskt snygg! Jag passade en cane corso under drygt en månads tid och blev helt såld. Så trevliga hundar! Hoppas allt är bra med dig för övrigt. /Fanny från Gårdala. :)

http://www.themanypeople.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Edvardsson - 27 oktober 2010 09:38

Va ju ett tag sen jag skrev o vi har tränat på för fullt inför Lk2! Jag hade ju som mål att vara med på månadstävlingen den 31 oktober i tvåan och de va ju ca en månad på mig att träna in de momenten så tänkte de fixar ju vi! Men såklart så skulle ...

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!   Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var dä...

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...   Vi har tränat;   Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna. Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...   Flytta mig själv i ...

Av Emma Edvardsson - 27 september 2010 14:49

Japp duktig som man är så går man såklart ut i höstens stormar för att träna hund kl. 8.00 på morgonen! Bello tittade lite konstigt på mig när jag tog med henne ut och hon hade nog själv valt att ligga kvar i sängen..   Men ut kom vi och till bör...

Av Emma Edvardsson - 26 september 2010 14:39


Japp igår satt den! Jag o Bello var med när Svenska Bearded Collie klubben hade sitt Lydnadsmästerskap i Höganäs. Jätte trevlig tävling och kul att se så många duktiga hundar!   Jag o Bello fick såklart sista start men var nöjd med det! Vädret va...

Ovido - Quiz & Flashcards