Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Månadstävling o veterinären!

Av Emma Edvardsson - 1 september 2010 12:15

Efterom Bello har varit dålig i sitt vänstra knä så har hon fått ta det lugnt i en vecka nu efter katastrofen i Ronneby! Men man kan ju säga att Bello inte riktigt uppskattar att ta det lugnt. Så vi har fått träna lite lätt lydnad o lite andra övningar för att hon ska få göra av med lite energi.

Så vi bestämde oss för att vara med på månadstävlinge på Rogers Hundskola ändå.

Det var fint väder och Bello gick faktiskt riktigt bra! Lite okoncentrerad första delen av linförigheten men sen vaknade hon och gick kanon! Jag var nog också lite okoncentrerad första delen för jag testade att hålla kopplet i höger handen istället för vänster. Så kändes lite bakvänt!


Platsläggande - 10

Tandvisning - 10

Linförighet - 7,5

Läggande - 10

Inkallning - 8,5

Ställane - 9,5

Apport - 0 (spotta ut den på min tå =)

Hopp - 10

Helhet - 10


Så det blev 174 poäng och en fjärde placering!



I måndags var vi hos veterinären på Vesslarps veterinärklinik för Bellos knä. Han kunde också konstatera att något var fel men vet inte vad så hon ska vila nu i två veckor o bara ta de lite lugnt. Så blir hon inte bättre då så får de eventuellt öppna knät för att se vad det är för fel! Så nu håller jag tummarna för att det inte är något konstigt men min lilla gris!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Edvardsson - 27 oktober 2010 09:38

Va ju ett tag sen jag skrev o vi har tränat på för fullt inför Lk2! Jag hade ju som mål att vara med på månadstävlingen den 31 oktober i tvåan och de va ju ca en månad på mig att träna in de momenten så tänkte de fixar ju vi! Men såklart så skulle ...

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!   Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var dä...

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...   Vi har tränat;   Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna. Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...   Flytta mig själv i ...

Av Emma Edvardsson - 27 september 2010 14:49

Japp duktig som man är så går man såklart ut i höstens stormar för att träna hund kl. 8.00 på morgonen! Bello tittade lite konstigt på mig när jag tog med henne ut och hon hade nog själv valt att ligga kvar i sängen..   Men ut kom vi och till bör...

Av Emma Edvardsson - 26 september 2010 14:39


Japp igår satt den! Jag o Bello var med när Svenska Bearded Collie klubben hade sitt Lydnadsmästerskap i Höganäs. Jätte trevlig tävling och kul att se så många duktiga hundar!   Jag o Bello fick såklart sista start men var nöjd med det! Vädret va...

Ovido - Quiz & Flashcards