Alla inlägg den 29 september 2010

Av Emma Edvardsson - 29 september 2010 16:29

Japp vi tränar o tränar men ändå så vägrar grisen att stanna i tid...


Vi har tränat;


Visa med godis och "leder" henne vart hon ska stanna.

Funkar bra men så fort jag inte visar den så springer hon ändå förbi...


Flytta mig själv i sidled så hon måste hålla koll på mig.

Funka bra första två gångerna ändå tills hon tyckte att det spelar nog ingen roll vart matte står för jag kan ju springa in i henne. Vilket resulterade i att det gjorde JÄTTE ont när 40kg gris springer in i mig...


Ställa mig så jag har ett staket bakom mig.

hmm, bello tycker ju såklart att det är jätte läskigt när det är ett staket bakom mig så hon springer jätte snabbt fram o sen stirrar på staketet, eller så vägrar hon den sista metern.


Ställa mig på kortare avstånd och sen öka.

Går jätte bra på kortare avstånd när hon inte får upp farten, då gör hon det perfekt. Men när man når den magiska gränsen på 10m så är det bara full fart!


Inte belöna när hon springer förbi utan bara göra om det.

Jag har fått göra om det så många gånger att jag blir tokig ;)


Så någon som har bra tips på vad man kan göra? Mina idéer börjar ta slut.. =P

Ovido - Quiz & Flashcards