Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Emma Edvardsson - 10 oktober 2010 09:01

Ja de va ju förra helgen som vi fick vårat LP1 men har haft fullt upp så nu kan vi skriva några rader om det!


Ja, tävlingen va i Höör den 2 oktober och även om det var kallt hade vi det hur trevligt som helst! Många från Rogers Hundskola var där och nästan alla fick ett 1a pris! I Lk1 (grupp A) tog hundskolan både 1a,2a, 4e och 7e placeringen med ett 1a pris!

I min grupp var vi bara två från hundskolan men vi fick tag i 2a och min 4e placering!


Så grattis till alla!


Men tillbaka till lilla grisen! Hon var riktigt laddad och hade en super kontakt hela tiden så otroligt stolt över detta. Tyckte domaren var bra men något snål i linförigheten kanske. Visst Bello satte sig ner i en vänstersväng och lite för snabbt i halterna men jag fick en 7a som de som "släpade" runt sina hundar fick.. Men jaja han såg nog nåt som jag missade ;)


Tyvärr så fick Bellos konstiga rädsla för vagnar och släpkärror komma fram under inkallningen. Vet inte varför men hon hatar vagnar!

Sjävklart kommer det en hästtransport körande på den håliga grusvägen så det låter lite extra precis vid våran inkallning! Så Bello sprang förbi mig, som vanligt, men sen kom hon inte o satte sig. När jag vände mig om står hon helt förstelnad o tittar på transporten. Men ja vi fick en 6a i alla fall!


Så vi klarade vårat LP precis med 164,5 poäng


  • Platsläggande  - 10
  • Tandvisning - 10
  • Linförighet - 7
  • Läggande - 8,5
  • Inkallning - 6
  • Ställande - 9,5
  • Apport - 5
  • Hopp - 10
  • Helhet - 8

Så nu tränar vi för fullt till Lk2 så vi får se om vi tar de nu i slutet på året eller om vi kör första tävlingen nästa år.. =)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards