Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Emma Edvardsson - 27 juli 2010 09:47

Igår var jag och Niclas på Teba i Höör för att köpa flytvästar till hundarna. På torsdag ska vi nämligen iväg och paddla kanot och vet inte om det var smart eller dumt av mig att säga att vi skulle ha med våra hundar?

Det kommer nog se rätt häftigt ut om de nu är duktiga och klarar av att sitta still att komma i kanot med en CC och en rottis :) Men eftersom Bello inte är speciellt duktig (läs: jätte dålig) simmare så känns det lite tryggare att hon inte skulle drunkna om vi skulle välta. Men vi får se hur det går och vi hoppas på bra väder i alla fall!


Igår tränade jag Bello på fotbollsplanen i Södra Rörum och hon var riktigt duktig. Det är alltid lika kul att se när hon utvecklas så snabbt i momenten som man har tränat. Vi har haft lite problem med "helt om" då Bello inte riktigt hänger med alla gånger och nu tog hon svängarna hur bra som helst. Fortfarande lite problem med att hon vill gå framför mig, men hon börjar komma på sig själv och flyttar sig bättre efter mig.

De flesta "problemen" vi har är ju för att hon tycker det är så roligt så hon springer på lite för bra och det blir slarvigt. Men jag vill att hon ska tycka att det är roligt med lydnaden så sakta men säkert så börjar hon få lite kontroll på sig själv :)  

  

Bello på Höörs BK 24 juni 2010

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards